Performanță, reconfigurări, trasee, demersuri inovative, continuitate, reașezare, echidistanță, implicare, decizii radicale, viziune, imersări în trecut, proiecții spre viitor – sunt cuvinte și sintagme cheie pentru proiectele Departamentului Modă – Design vestimentar din cadrul Universității de Artă și Design (UAD) din Cluj-Napoca. Evenimentul UAD•FASHION de anul trecut a pus accentul pe cuvântul cheie – „interlevel”, iar în 2024, stă sub semnul unui – „the next level”.

UAD•FASHION, unul dintre brandurile UAD,  a devenit, sub toate denumirile și structurile pe care le-a „îmbrăcat” în zeci de ani, o importantă platformă de lansare și promovare a absolvenților Departamentului Modă – Design vestimentar.

Pe lângă evenimentul de la finalul anului universitar, se organizează o nouă serie de manifestări inițiată de Directorul Departamentului Modă – Design vestimentar – conf. univ. dr. Lucian Broscățean – ce au ca scop extinderea ariei curriculare și completarea cu noi conținuturi relevante pentru viitoare joburi profesioniste:

UAD•FASHION•EVENT; UAD•FASHION•WORKSHOPS;

UAD•FASHION•CONFERENCES; UAD•FASHION•EXHIBITION;

UAD•FASHION•ALUMNI•TALKS; UAD•FASHION•AWARDS etc.

În 6 iulie 2024, la The Office Cluj-Napoca a avut loc evenimentul UADFASHION, unde au fost prezentate 28 de colecții capsulă, dintre care 20 au aparținut absolvenților programului de „Licență”, iar 8 au aparținut absolvenților programului de „Master” din cadrul Departamentului Modă – Design vestimentar al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca.

Sofisticare modernă, repere din istoria costumului, referințe din istoria modei, construcții, volumetrii și broderii specifice „couture”-ului, reinterpretarea unor tehnici artizanale, manipulări ale suprafeței textile, construirea unor identități vizuale puternice, explorarea unor teme personale, abordări responsabile – sunt elemente ce caracterizează preocupările promoției 2024. Astfel de aspecte au fost „traduse vizual” prin colecții capsulă a câte 3 ținute la „Licență” și a câte 6 ținute la „Disertație”.

Absolvenții de Licență, în ordinea intrării pe podium:

Mădălina-Ionela Țăran, Beghim Genghiz, Alexa Crîșmăreanu, Diana Grigorescu, Carla-Bianca Forrai, Andreea-Letiția Godzin, Cristina-Andreea Strugar, Alexia Ciloci Șerdean, Andreea Bora, Ruxandra Măzărescu, Ioana-Andreea Dodoloi, Andrei-Ioan Petculescu, Răzvan-Paul Dîrle, Ioana Iosif, Alexandra Suveica, Lousenie Dumesle, Mădălina Ciobanu, Raluca-Mihaela Jula, Adrian-Gabriel Anghel, Mihai-Cristian Anghel.

Coordonatori ai proiectelor de Licență:

Prof. univ. dr. Anca Pia Rusan, Conf. univ. dr. Lucian Broscățean, Lect. univ. dr. Alina Andreica, Lect. univ. dr. Anca-Luiza-Zaharia

Absolvenții de Master, în ordinea intrării pe podium:

Sonia-Jessica Durco, Mara-Virginia Cîrlig, Camelia Boaru, Carina Hărșan, AlexandraGiulia Groșan, Iuliana-Daniela Nistorică, Renata-Roxana Mihaly, Mara-Elena Popa

Coordonatori ai proiectelor de Disertație:

Prof. univ. dr. Anca Pia Rusan, Conf. univ. dr. Lucian Broscățean

Înainte de UAD•FASHION, la finalul lunii mai 2024, un „preview” din colecțiile de „Disertație” a fost prezentat în cadrul secțiunii „RFW Platform”, la Romanian Fashion Week – Romanian Creative Week, Iași.

Duminică, 7 iulie, de la ora 18.00 s-a vernisat „Expoziția Absolvenților Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca” la Centrul Regional de Excelență pentru Industriile Creative (CREIC), unde Departamentul Modă – Design vestimentar a prezentat un „fashion-film” realizat de Andra Roman și videoul de la „RFW Platform – RFW”, #RCW24, Iași.

Evenimentul UAD•FASHION este organizat și produs de către Departamentul Modă – Design vestimentar din cadrul Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca și Asociația Departamentul Creativ, fiind și anul acesta empowered by UniCredit Bank, un parteneriat onorant care se înscrie în amplele proiecte de sprijinire a demersurilor educaționale și academice.

Fotografiile oficiale de la UAD•FASHION pot fi găsite pe contul de Facebook al Evenimentar, AICI.