Trandafiri roșii, inimioare de ciocolată și declarații de dragoste. Toate acestea pot face din Valentine’s Day, sărbătorită în 14 februarie, chiar și începutul unei conversații oneste și directe despre ce înseamnă iubire responsabilă. Festivalul Electric Castle, în parteneriat cu Asociația „SEXUL vs BARZA”, lansează „G-Info Spot”, o platformă de educație sexuală în care publicul poate găsi toate informațiile necesare pentru o viață sexuală sănătoasă și împlinită.
În 2024, România rămâne în topul celor mai triste statistici europene privind modul în care publicul înțelege și aplică informațiile legate de sexualitate și viață intimă. Un număr îngrijorător de cazuri de infecții cu transmitere sexuală sau sarcini la adolescente și o atitudine conservatoare ce perpetuează mituri legate de sex sunt argumente suficiente pentru a declara educația sexuală, la orice vârstă, o necesitate.
Electric Castle și Asociația „SEXUL vs BARZA”, organizație care se implică activ de peste 10 ani în promovarea sănătății sexuale și reproductive, au făcut echipă pentru a lansa ginfospot.ro. Acesată plaformă oferă informații despre practici sănătoase, igienă, consimțământ, stereotipuri, mituri sexuale, sarcină și infecții cu transmitere sexuală, într-un limbaj direct și fără false pudori. Publicul are la dispoziție și o serie de sfaturi adaptate pentru momentele când se află la un festival: cum prioritizezi siguranța chiar și în clipele când te simți liber, fără griji, cât de important este să respecți spațiul personal al fiecărei persoane și ce poți face concret pentru a pleca acasă doar cu amintiri plăcute. Platforma oferă și opțiunea de a intra în contact cu experți din domeniu pentru cei ce vor să afle răspunsuri mai detailate sau personalizate la o anumită problemă.
Odată cu debutul celei de a 10-a ediții a Electric Castle, „G-Info Spot” devine și un punct de informare în festival, pe care orice participant îl va putea accesa pentru a primi sfaturi și materiale. „G-Info Spot” va completa, astfel, inițiativele aflate, deja, în derulare, la ultimele ediții, precum codul de alertă „Angel Shot” și „Safety Line”, linia telefonică specială pentru sesizarea unor situații de posibilă agresiune, pe care Electric Castle le oferă publicului pentru propria siguranță.
«Înțelegem că un festival poate fi locul în care inhibițiile dispar, dar asta nu trebuie să lase loc unui comportament iresponsabil. „G-Info Spot” e modul nostru de a le transmite participanților că ne pasă de sănătatea și siguranța lor. E un mod de a învăța împreună, chiar și în timp ce ne distrăm, lucruri ce ne fac viața mai bună dincolo de experiența de festival.», a spus directorul de comunicare Electric Castle, Tudor Costinaș.
«În România, copiii sunt încă aduși de barză datorită rușinii și lipsei de asumare din jurul sexualității. Campanii precum „G-Info Spot” au puterea de a aduce informație acolo unde încă există prea multe prejudecăți și temeri. Putem schimba mentalități la orice vârstă și în orice context, iar Electric Castle e un loc perfect pentru asta.», a declarat și președinta Asociației „SEXUL vs BARZA”, Adriana Radu.
Materialele si informațiile de pe platforma ginfospot.ro sunt puse gratuit la dispoziția organizatorilor de evenimente, companiilor, ONG-urilor și oricărei persoane interesate să contribuie la amplificarea mesajelor de educație sexuală.