© Copyright 2018 evenimentar.ro

Festival

Programul scurtmetrajelor de la Mare Picnic ShortsUP, din Grădina Botanică din București

Publicat

în

Evenimentar vă prezintă toate scurtmetrajele din programul Marelui Picnic ShortsUP care are loc sâmbătă și duminică la Grădina Botanică „Dimitrie Brândză” a Universității din București.

Marele Picnic este ediția de vară ShortsUP, unul dintre cele mai îndrăznețe proiecte cinematografice independente din România. Evenimentul și-a făcut o tradiție din a strânge, vară de vară, iubitori ai cinema-ului și ai artelor conexe filmului, într-unul dintre cele mai frumoase colțuri verzi ale capitalei – Grădina Botanică. În 2017, la eveniment au ajuns 4.000 de oameni, 2.000 în fiecare seară.

Biletele pot fi achiziționate și la fața locului în limita locurilor disponibile (35 lei/seară, 60 lei – abonament 2 zile). Prețul biletului include acces la filme, acces în Grădina Botanică, tururi ghidate, food-court, DJ set, jocuri și instalații.

 

Program Marele Picnic ShortsUP

SÂMBĂTĂ, 28 iulie, 21.30 – 22.30

„Cumulonimbus” (r. Ioana Mischie, România, 2017): Într-un sat de țigani pierdut de lume există o tradiție veche de secole: toată lumea trebuie să fie logodită înainte de a împlini 7 ani. Andreea are aproape 8 ani, este nemăritată și refuză în continuare să se mărite cu cel ales de familia sa. E îndrăgostită de orele de geografie la care se discută despre nori și vrea să-și petreacă timpul cu Iosif, un copil din satul vecin. Într-o zi găsește un mod original de a schimba tradiția, organizând o nuntă improvizată așa cum o visează copiii, nu adulții din sat.

„Bonobo” (r. Zoel Aeschbacher, Elveția, 2018): Când liftul din clădirea socială în care locuiesc se strică, destinele locatarilor Felix – un pensionar cu probleme -, Ana – o mamă singură care se chinuie cu mutatul – și Seydou – un tânăr pasionat de dans – se întrepătrund și evoluează către un final exploziv în care limitele le vor fi testate la greu. Filmul a luat Premiul publicului la Festivalul internațional de scurtmetraje de la Clermont-Ferrand.

„Ramura” (r. Det Sporadiske Filmkollektivet, Norvegia, 2018): Nader și-o tot ia peste ochi, dar refuză să renunțe la dragoste. Dar problema e alta, pentru că problema e mereu alta. Ce nu vede Nader este că și el lovește la rândul său.

„Ato San Nen” (r. Pedro Collantes, Spania/Franța, 2018): Marisa este văduvă și locuiește doar cu Tico, câinele ei. Într-o zi e vizitată pe neașteptate de Hiroshi, un domn japonez care pretinde că este prieten cu fiul ei. În ciuda faptului că nu vorbesc aceeași limbă, Hiroshi și Maria vor să comunice. Filmul are în palmares mențiunea specială a juriului la Festivalul internațional de scurtmetraje de la Clermont-Ferrand.

PAUZĂ: 22:30 – 22:40

„Nimic mai straniu” (r. Pedro Collantes, China/Olanda/Spania, 2015): Mei, prietena din copilărie a lui Ling, a murit. Împreună cu sora lui Mei, Ling vizitează pentru prima dată locul în care s-a petrecut totul: un peisaj impresionant cu râuri, munți și păduri nesfârșite. Pe drum discută despre viețile lor sentimentale, despre metode tradiționale de pescuit și despre visul misterios al lui Ling, cu Mei personaj principal.

„Tot” (David O´Reilly, SUA, 2017): O experiență interactivă cu final deschis și în același timp un joc care simulează realitatea – acestea sunt cele două straturi pe care le combină scurtmetrajul lui Davin O’Reilly,glazurate superb de vocea inimitabilă a filozofului britanic Alan Watts.

„Moartea sunetistului” (r. Sorayos Prapapan, Tailanda/Myanmar, 2017): Cei doi sunetiști lucrează din greu pentru ca filmul să se audă așa cum trebuie. Dar este cineva atent într-adevăr? Aude oare, cineva, cu adevărat? Festivalul internațional de film de la Veneția a ales acest scurtmetraj în selecția finală.

„Stare de alertă” (r. Sébastien Petretti, Belgia, 2017): Parte din selecția de la Anonimul, filmul pare a fi povestea a doi tineri fără griji, care vor doar să facă sex fără a fi deranjați. O comedie suprarealistă despre o societate în care poliția violentă și intimitatea încălcată fac parte din rutina zilnică, normală, monotonă. Și victimele sunt obișnuite cu felul în care stau lucrurile. Ba chiar și poliția.

„Big Boom” (r. Marat Narimanov, Rusia, 2016): Umor, acțiune și tragedie într-un single shot genial de 4 minute, care spune, pe un ton eco-friendly, cam tot ce e de spus despre istoria umanității și a planetei. Da, ajung doar 4 minute. Restul sunt gândurile noastre. Premiul Canal+ la Festivalul internațional de scurtmetraje de la Clermont-Ferrand.

 

DUMINICĂ, 29 IULIE: 21.30 – 22.30

„40 de zile” (r. Sorin Tănase, România, 2016): O fină alternanță de suspans și emoție: după ce își joacă diferite feste, trei studenți care au decis să petreacă un weekend la țară au parte de o experiență inexplicabilă, pe care cu greu o vor depăși. Cel mai bun scurtmetraj de ficțiune la Filmul de Piatra.

„Kapitaliști” (r. Pablo Munoz Gomez, Belgia/Franta, 2017): Direct din selecția festivalului de film de la Locarno, filmul lui Pablo Gomez pune realitatea față în față cu ea însăși: „Moș Crăciun e capitalist. Aduce cadouri adevărate, multe, copiilor bogați. Și aduce pulovere celorlalți.”

„Godzilla de plastic de la Marea Baltică” (r. Kaisa Penttilä, Reetta Neittaanmäki,  Finlanda 2017): Am strâns deșeurile de plastic de pe plajele din Helsinki și ne-a ieșit un mic monstru, un fel de Godzilla. Afară, in the great outdoors, totul e viu, totul se mișcă, totul e animat. Nu-i așa?

„Espresso” (r. Alexander Gratzer, Austria, 2016): Scurtmetrajul, parte din selecția Anim’est, este o mică poezie atât de absurdă încât devine foarte limpede pentru fiecare. Un fel de ‘Așteptându-l pe Godot’ varianta postomodernă, scurtă și animată.

PAUZĂ: 22.30 – 22.40

„Conversație” (r. Even Hafnor, Lisa Brooke Hansen, Norvegia, 2015): Bine ați venit în familia Dvergsnes. Regizorul Even Hafnor foloselște cele 21 de minute pentru a ne face cunoștință cu membrii familiei din Kristiansand, Norvegia, în trei contexte diferite – cele 3 evenimente din toamna și iarna anului 2014. Publicul a decis că acesta este filmul cel mai iubit la Festivalul internațional de film independent IndieLisboa.

„Cuvintele lui Caramel” (r. Juan Antonio Moreno Amador, Spania, 2016): Filmul lui Moreno e intens și emoționant de la un capăt la altul: într-o tabară de refugiați din Sahara trăiește un băiețel surd care își dorește să învețe să scrie. Motivul lui e altul decât cel la care te-ai aștepta: copilul vrea să dea glas cuvintelor nerostite de cel mai bun prieten al său –  tânără cămilă Caramel. Bine ai venit în lumea tăcută a lui Kori și a prietenului său, cămila Caramel. Filmul are o nominalizre la Premiile Goya.

„Hora” (r. Yoav Brill, Israel, 2015): Selecționat la Anima Mundi, filmul animat a lui Yoav Brill e un documentar captivant care vorbeste despre obiceiul bărbaților homosexuali din Tel Aviv de a se ține de mână.

„Servicii de 5 stele” (r. Chris Parisi, SUA, 2017): Ride-sharing: mai mulți călători care merg în aceeași direcție împart o mașină. Ray. șoferul, îi duce pe toți la destinație, dar asta nu îi face pe pasagerii lui cam săriți de pe fix să fie recunoscători. Și totuși, unul dintre ei ar avea un motiv atât de bun…

Jocuri și picnic cu filme, în mijlocul Grădinii Botanice din București