Expoziția de sculptură „Calidoscopium” semnată de artistul Bandi Daniel David, va avea vernisajul astăzi, 30 iulie, de la ora 17.30 la 21.00, la sediul NoS society, pe strada Iuliu Maniu, nr. 43. Publicul e așteptat cu muzică live, pentru o atmosferă vibrantă, cu prosecco, pentru a-și delecta simțurile și cu socializare și „gathering”, pentru a se conecta cu alți iubitori de artă și a discuta despre lucrările expuse.

Această microexpoziție, care cuprinde 8 lucrări din diferite materiale, abordări și experimente (2 de piatră, 2 de lemn, 2 de bitum, 1 din spumă, 1 din ipsos) s-a născut din nevoia de a realiza un pod între lumea aparent ermetică, exclusivistă și elitistă a artelor plastice și lumea publicului neinițiat în tainele artelor; pod care apare cu o frecvență prea rară și este folosită de către prea puțini, în contextul coexistenței celor două lumi în același peisaj urban. Astfel, prin această expoziție-gest, artistul și NoS Society își doresc să deschidă o cale directă de dialog între rezultatele tangibile a praxisului de atelier a artistului și publicul neavizat. Acesta din urmă astfel primește o șansă la un tur ghidat inedit între lucrările artistului, neafectat de filtrul amprentator al vreunei galerii sau curator.

Bandi Daniel David (n.1989) artist plastic, sculptor, absolvent al „Departamentului de Sculptură” al Universităţii de Artă şi Design din Cluj-Napoca, prin selecția de lucrări prezentate în cadrul acestei expoziții, ne oferă un sejur într-una din arealele lui de cercetare și experiment: în explorarea autoreprezentării. Aceste autoreprezentări provin din un drive intern, din setea autodefinirii, a cunoașterii epistemologice a sinelui și acceptarea improbabilității reușitei acestor încercări: lucrările reprezintă reziduurile sau rezultatele temporare ale acestuia. Regăsim între ele lurări atât concepute și realizate într-o manieră tradițională, cât și câteva specifice artistului, lucrări anti-sculpturale, executate din bitum. În acest fel, în cadrul acestei expoziții, artistul reușește să fixeze câteva repere care reprezintă pe deoparte amprenta subiectivă a acestuia, atât plastică, cât și conceptuală, pe de altă parte, repere care relaționează într-un mod obiectiv, cu natura sculpturii, cu natura existenței, cu natura fenomenului de timp. Lucrările predint a fi fațetele diferite a aceluiași dilemă, păstrându-și caracterul de exercițiu-experiment perpetuu, sub egida provocărilor date de tematica expoziției.

Expoziția „Calidoscopium” pretinde a fi prima dintr-un șir de evenimente ce au ca scop secundar deschiderea unei linii de dialog, de comunicare directă între artist și public, scopul primar fiind îmbinarea plăcutului cu utilul, și expunerea lucrărilor de artă într-un mediu fără constrângeri și așteptări.

„Sunt preocupat de relația sculptură-timp-entropie, și reverberația acestei relații în praxisul meu artistic. Încerc să abordez această temă dintr-o perspectivă cât mai obiectivă, apropiind-mă de ea prin cercetarea artistică a materiei și a particularităților ei, supunând-o factorilor precum trecerea timpului, gravitația și entropia. Cred că prin această abordare a materiei sculpturale reușesc să îi destăinui proprietățile generatoare de valențe plastice, valențe plastice care, odată implementate, reprezintă fundația limbajului meu plastic. Consider că lucrările pe care le realizez în acest fel, în mod contradictoriu, dar într-un mod exemplificator, sunt lipsite de eticheta fragilității (N.N. Taleb); eliminând, pe cât posibil, subiectivitatea ce fragmentează o operă de artă, și adoptând obiectivitatea. Astfel lucrările ajunse pe soclul privirii vor supraviețui schimbărilor sociale, istorice, abordând tematici universale. Acest areal de interes mă preocupă de cel puțin 3-4 ani, amprentându-mi operele create în această perioadă, opere ce au fost expuse atât la diferite galerii din Cluj napoca, cât și la București, Timișoara, etc. Cred că, odată ce am adoptat această abordare a sculpturii, am reușit să îmi influențez și colegii de breaslă, într-un mod pozitiv. Am introdus în circuitul materiilor sculpturale folosite pe plan local bitumul, ceara, parafina, ca materii finale, acestea astfel depășindu-și rolul de materiale de trecere.”, a declarat semnatarul expoziției „Calidoscopium”, Bandi Daniel David.